Påsk

Hej, nu så har jag kommit ner till pappa och i fredags så var vi hos Åsas mamma och så åt vi mat där och fikade. Jag och Amanda målade på smörknivar som vi sedan tog med oss hem. Jag har bilder på dom som jag ska visa sen. Vi åkte till henne vid fem och sen så när vi hade ätit mat och fikat så åkte vi hem. Vi kollade lite på Talang och sen efter det så kolade vi på Solsidan.
Igår så var vi hemma hos min faster och mina kusiner för vi skulle fira påsk hos dom så vi kom till dom vid tre tiden och då hade vi en tipsrunda om vi körde och jag gick med Åsa för Amanda och pappa det var dom som hade gjort frågorna så dom var ju inte med. Men det var jag och Åsa som vann. Vi svarade rätt på alla förutom en tror jag. Efter det så gick vi in och målade ägg och sen så gick vi till en backe i skogen och så rullade vi ägg, man tävlar om vem som kan komma längst utan att det går sönder, det var flera än jag som kom längst med mitt höll längst. Just nu så ligger mitt ägg i kylskåpet och jag ska nog äta upp det sen i morgon bitti. Sen så när vi kom till baka åt vi mat och efter det så letade vi påskägg, men det tog ett tag innan jag hittade mitt. Sen lite senare lite innan vi åkte hem så fikade vi. Kladdkaka med hallon och grädde.
Sen nu idag så har jag inte gjort något speciellt men sen klockan tre så kommer några hem till oss för vi ska fira Amanda för hon har fyllt år. Jag och pappa vi har nyss blivit färdiga med tårtan. Så nu väntar jag bara på att dom ska komma.

    

    
      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0