Mitt första boktips

Hej, jag hade tänkt att jag skulle börja med att lägga ut boktips till er eftersom att jag läser så många böcker. Den boken som jag läste ut senast heter Boktjuven, den fick jag när jag fyllde år med började inte läste den förens efter några månader, för då hade jag redan massa andra böcker som jag höll på att läsa. Jag tycker att den boken var bra. Men jag vet inte vad ni gillar för böcker, så ni kanske inte gillar den. Det är bättre än vad jag trodde. I början så tycker jag att det inte händer så mycket. Men i slutet så är den bäst. Så här står det på baksidan:

Om du vill kan du väl följa med mig,
så ska jag berätta något för dig.
Jag ska visa dig något.


Tyskland 1939. Landet håller andan. Döden har aldrig haft mer att göra, och det är bara början. Nioåriga Liesel Meminger bor hos en fosterfamilj. Hennes föräldrar har tagits till ett koncentrationsläger och hennes lillebror är död. Liesel är en boktjuv - hon stjäl från nazisternas bokbål, från borgmästaren bibliotek, varhelst böcker finns att finna. Hon delar böckerna med sina grannar när det sitter i skyddsrummet och med den judiske man som gömmer sig i hennes källare. Detta är Liesels berättelse. Och berättelsen om dem som bodde på Himmel StraBe när bomberna föll.



Kommentarer
Postat av: hanna

Den är jättebra ju, läste den förra sommaren tror jag ... ;)

Sv: Suger på sånna frågor x)

2010-07-06 @ 14:36:54
URL: http://augustiibaarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Tack, men jag tycker dina är finare ! ;p

2010-07-06 @ 14:37:30
URL: http://augustiibaarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0