Helgen som va

Hej!

Jag hade skrivit en ganska bra bit på det här inlägget, men då skulle ju allt såklart försvinna bara för att jag uppdaterade den nya blogg.se appen. Så nu skriver jag i mina anteckningar för att vara säker på att allt inte försvinner.

Helgen som va var en av de bästa på väldigt länge! Har inte haft så kul på så länge jag kan minnas. Det är så otroligt skönt att komma ifrån vardagen och bara kunna koppla bort alla andra tankar och bara ha kul. Den här helgen kände jag att jag behövde mer än något annat.

På fredagen efter skolan åkte jag o min kompis till Arlanda för att ta ett flyg ner till Malmö.

Direkt när vi kom ut på vägen var det köer men det var två timmar kvar till flyget gick o vi behövde inte checka in något så det var lugnt. Sen ville dock inte köerna släppa. När det sedan var tio minuter innan gaten skulle stänga och köerna fortfarande inte hade släppt så försökte vi hitta något nytt flyg som gick samma kväll osv. Vi gav dock inte upp utan när vi var framme hade gaten stängt gör fem minuter sedan så jag o min kompis sprang genom Arlanda. När vi efter endast 4 minuter hade vi tagit oss igenom säkerhetskontrollen och till rätt gate. När vi kom fram var det massor med folk där o vi trodde det var något nytt flyg. Det visade sig dock att vårt flyg var försenat och att de höll på att gå på. Vilken lättnad det var och vad glada vi blev! Jag var fortfarande helt skakis när vi satt på flyget och det tog ett tag innan allt hunnit lägga sig.

Flygresan gick bra o när vi kom fram blev det tacos och massa snack om allt som hänt det senaste halvåret. Det var verkligen kul att träffa alla igen!

Nu ska jag inte dra ut för mycket på det, men lördagen var en väldigt minnesvärd dag! Vi skulle nämligen segla, vilket jag aldrig gjort med en så liten båt. Vi var tre i varje och i början gick det väldigt bra, men sen när jag skulle testa o styra tog det bara någon minut och den var vi i vattnet... Haha jag vet inte riktigt hur det gick till men jag kommer nog aldrig våga styra igen. Problemet sen var att vi inte fick upp båten, men när vi väl fått det så var det något som gick sönder (minns inte vad), vilket gjorde att man inte kunde styra. Då fick jag o en annan tjej åka med de andra till land och sen fick sjöräddningen hämta båten o tjejen som var kvar. När vi kom i land var vi väldigt kalla för vi hade varit i vattnet ett litet tåg innan vi kom upp i båten.

Vi gick sedan hem o duschade och gjorde i ordning oss. Vi började göra middagen, vilket var sushi! Jag har aldrig gjort det innan, så det var kul och gott blev det också!

På söndagen tog vi flyget hem och så kom vi fram runt tre tiden. Helgen var grym och det kändes så bra att få träffa alla igen. Jag skulle egentligen ha publicerat det här i måndags, men jag har inte haft tid att blogga och det tog ett tag att skriva det här i lägget.

Det var en vecka sedan jag bligade sist, vilket sällan händer. Jag har haft fullt upp o bloggen hade jag inte ens tid att tänka på.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0