Djurdag

Idag så var det som en djurdag, jag var med olika djur nästan hela dagen. Efter att jag hade ätit frukost i morse så åkte jag och min familj och hämtade upp Lena och Olivia våra kompisar, för att Olivia skulle få en kattunge så då skulle vi följa med och kolla på en kattunge som dom hade hittat på blocket. När vi kom dit så såg vi 5 söta kattungar springa omkring. Alla var tingade förutom en, och den kattungen bestämde dom att dom skulle köpa, så dom kommer att hämta den nästa vecka :) Innan vi skulle åka och hämta Lena och Olivia, så ringde mamma djuraffären och frågade om man kunde få låna en hanhamster så att min hamster kunde få ungar. Och han som jobbar där sa att det gick bra, så på Tisdag så ska vi hämta hanhamstern. Efter att vi hade kollat på kattungarna så åkte vi och lämnade Amandas böcker hos mormor, och när vi var framme så mötte vi mammas kompis Ingrid. Och hon hade med sig sin nya dalmatinervalp som hon hade köpt för inte så länge sedan. Sen så åkte vi hem. Mamma skulle skriva ut några saker på hennes jobb, och då fick jag följa med och städa där, och samtidigt så fick jag pengar för det. Jag fick 150 kr för 2 timmar. Jag damtorkade, dammsög, och skurade golvet. När klockan var sju så åkte vi hem, och nu så sitter jag i soffan och kollar jag på tv.

         


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag älskar pengar :D

2009-10-07 @ 20:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0