Sommarjobb: brandstation (dag 11 simning/vattenlivräddning)

Hejsan!
Idag har det varit en väldigt rolig dag, men väldigt ansträngande. Som ni ser i rubriken så var det simning/vattenlivräddning vi gjorde. Vi åkte till en simhall där vi först fick göra ett simtest, vilket var ganska jobbigt, men vi klarade det, tror jag i alla fall :P Sedan fick vi lära oss hur man ska bogsera en människa i vattnet och hur man ska göra det på enklaste sätt. Det gick bra och det var ganska roligt, men det blev ännu roligare när jag var med några av tjejerna i den andra gruppen för de är så snälla och roliga. Efter vi fått träna på olika saker var det dags att dyka ner och hämta en docka på botten och sen bogsera den. Först skulle vi simma 50 meter och när vi kom fram till dockan skulle vi dyka ner, hämta den och sedan bogsera den ytligare 25 meter. På första försöket klarade jag inte det för jag dök ner alldeles för tidigt när jag fortfarande var andfådd, vilket ledde till att jag inte hade tillräckligt med luft och inte orkade dyka ner 3.5 meter för att hämta en docka som vägde ganska mycket. När jag dock fick testa igen tog jag det lugnare och då fixade jag det, fast gud vad jobbigt det var när man först simmat en bit och sen ska man dyka ner för att hämta en docka som vägde så pass mycket. Jag tror ni förstår vad jag menar nu och därför ska jag inte skriva mer detaljerat om dagen. Förutom att det sista vi gjorde var att testa på torrdräkter vid en sjö osv, vilket var väldigt kul! Nu ska jag gå och lägga mig, godnatt :)
COPYRIGHT!

Kommentarer
Postat av: Emme

Runt 130 :) Vad brukar du göra på fritiden? :)

2012-07-04 @ 09:47:44
URL: http://elloemme.blogg.se
Postat av: Linnea [Fotoblogg]

Hur mår du idag?:)

Kram

2012-07-04 @ 09:56:54
URL: http://www.linneaphoto.blogg.se
Postat av: sheil

sv. det är bra med mig med, vad har du för planer för idag!? :D

2012-07-04 @ 11:26:35
URL: http://sheil.blogg.se
Postat av: Hanna

sv; Haha jo, jag ska göra det lite här hemma nästa vecka .. :)<3

2012-07-04 @ 16:10:16
URL: http://augustiibaarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0