Explosion på min skola

Hej!

Idag var det verkligen inte en vanlig dag i skolan! Efter lunchen så skulle jag ha spanska lektion som började kvart i tolv, då hörde jag i början av lektionen att det var en smäll och att folk typ hade hostat en massa o.s.v. för det var en massa gas i ljushallen. Bara en kort stund senare sa vår lärare att alla elever skulle evakueras och brandklockan ringde. Vi alla var tvungna att gå till huddinge hallen som ligger bredvid skolan där vi fick vänta (hur länge minns jag inte). Jag hade dock min mobil medmig som tur var så jag kunde svara på alla sms och samtal jag fick av familj o vänner. Allt var ganska oklart men till slut fick vi gå och då tog jag bussen hem på en gång. Det som hade hänt var att någon hade slängt ner en pet-flaska från tredje våningen i ljushallen med kemiska ämnen i som sedan exploderat och flera fick den här vätskan på sig. Det var nio elever och två lärare som skadades varav fyra åkte till sjukhus med lindriga skador. Ja mer kan ni läsa på aftonbladet, DN osv. och jag antar att det kommer vara på nyheterna ikväll också, men det vet ni ju säkert redan.

Personligen tycker jag att det var väldigt onödigt och dumt gjort av dem som gjorde det även om det inte var meningen att skada någon. Allt var ganska förvirrade efter händelsen och i morgon ska vi göra en enkät på skolan och på frågan när de frågar om jag trivs med mina elever på skolan kommer det typ bli en etta. Det har nämligen varit tidigare att de smällt smällare och så i skolan och då känner man sig inte så trygg direkt. Jag och mina vänner var som tur var inte där när det hände och klarade oss bra.

Nu ska jag göra lite läxor som jag hittills inte börjar med så jag får börja på en gång!

 
BILDKÄLLA

Kommentarer
Postat av: Ella&malin

Men usch så läskigt!

Sv; tack så himla mycket finis! :)

2013-01-30 @ 21:29:53
URL: http://twohappy.blogg.se
Postat av: frida

oj vad tråkigt! tur att ingen skadade sig allvarligt, sånt kan ju verkligen gå illa... hoppas allting lugnar ner sig och att du känner dig tryggare snart!

2013-01-30 @ 21:47:44
URL: http://svartkostym.devote.se
Postat av: malva

- aha, här är det bara bra! (:
vad görs?

2013-01-31 @ 13:15:41
URL: http://mkdn.blogg.se
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Vad hemskt. Jag är jätte glad att just inte du var i den närheten av explosionen. Hemsk att det skedde i din skola.

Många kramar till dig fina Malin.

2013-01-31 @ 22:48:06
URL: http://wiilow.blogg.se
Postat av: Elin

Usch :(

2013-02-05 @ 21:11:20
URL: http://elinwiman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0