Den 31/12

Hej, iförregår så var jag och mina syskon uppe kanska länge. För vi kunnde inte somna, så då berättde vi Bellman historier för varandra och Angelica berättade det roligaste.

Det var en gång en rysk, en tysk och Bellman.
Ryssen hade bara varit på fotbollsmatcher och det lag
han hejade på vann alltid.
Han kunde bara säga "det var vi det var vi, det var vi!"
Tysken hade suttit på restaurang hela sitt liv så
han kunde bara säga "kniv och gaffel, kniv och gaffel."
Bellman hade bara bott hos sin mamma hela sitt liv
så han kunde bara säga
"om jag får för mamma, om jag får för mamma."
Men en dag gick de ut tillsammans.
Då kom en polis som frågade:
- Var det ni som rånade banken i går?
- Det var vi, det var vi! sa ryssen.
- Jaså? Det säger du! Vad använde ni för vapen?
Tysken sa:
- Kniv och gaffel, kniv och gaffel!
- Då åker ni allt in i finkan, grabbar! sa polisen.
- Om jag får för mamma, om jag får för mamma, sa Bellman.


Kommentarer
Postat av: Geirdina

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2011-03-25 @ 12:02:31
URL: http://geirdina.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0