Efterrätt i vardagen? :/

Hej, nu så är jag i skolan och har inget speciellt för mig så nu kommer det ett litet efterrätt tips som ni kan testa på om ni vågar ;) Jag och mamma åt det här i onsdags och det blev väldigt gott. Vi ätar aldrig efterrätt på vardagar eller på helgerna men nu blev det så av någon konstig anledning. Det här är recept för 2 :) Här kommer steg för steg...
... först måste du ha bananer och glass hemma :)



Sen så delar du bananerna på mitten och lägger dom i stekpannan. Sen häller på sirap (ta så mycket beroende på hur sött du vill att det ska bli). Om man tar för mycket kan det bli för sött ;) Kom ihåg att sirap blir jätte varmt så ta inte på det!

Sen så kan du ta kanel på om du gillar det :)

Du steker dom tills du tycker det ser bra ut (dock ska dom inte vara så hårda).


Sen tar du lagom med glass och lägger på banan halvorna på eller brevid. Du kan också ta lite av sirapen och hälla på :)


Kommentarer
Postat av: josephine

sv: härligt :) nej jag är sjuk :( vad gör dudå? :) kram

2011-01-28 @ 12:55:31
URL: http://joseephiines.blogg.se/
Postat av: Maria

Ser underbart gott ut!



Svar: Tack :)

2011-01-28 @ 13:01:00
URL: http://mariasfoto.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0