Föreläsning om 2VK

Hejsan!
Det här inlägget kommer bara handla om vad jag gjorde i onsdag för det var nämligen en ganska speciell dag.
Dagen innan hade vi haft tema dag (tema onskan) som jag berättat och sen på onsdagen var det fortsättning på det. Då kom det en man som heter Emerich Roth, känner ni igen det namnet? Han hade i vilket fall en föreläsning för oss där han berättade om andra världskriget och hur han hade deg under den tiden. Hans upplevelser och hut han levt/kunnat leva efter det. Det var väldigt intressant att lyssna på och väldigt berörande. Det som hände i konsentrationslägerna under den tiden känns overkligt och att då få träffa någon som var med om allt och få höra hans historia var overkligt.
Efter han hade pratat klart och svarat på frågor från oss fick vi även lyssna på en föredetta kriminell. När allt var klart åt vi lunch i skolan och sen kollade vi på filmen Pojken i randig pyjamas. Jag kan ju säga att det inte gjorde än gladare, slutet var så sorgligt och det blev den andra gången på dagen som jag höll på att fälla en tår. Jag har verkligen lärt mig mycket om andra världskriget nu och vill faktiskt inte veta fler detaljer. Jag har haft ett prov om det och ska snart ha ett till, men sen får det räcka.
För att avsluta det här så var det en oförglömlig dag och ville bara berätta för er om den. Det blev ett långt inlägg, men jag behövde skria av mig om det. Kommentera gärna era åsikter!


Kommentarer
Postat av: Mathilda - PHOTOGRAPHS

sv: Åh tack så hemskt mycket! :)

2012-11-10 @ 01:24:40
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Becka [fotoblogg]

Intressant!
sv: Åh, tack snälla, fina du! Så glad jag blir. ♥

2012-11-10 @ 08:14:18
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Sigrid

Sv; Tackar!

2012-11-10 @ 09:35:39
URL: http://sigridhjartafoto.blogg.se
Postat av: Elin

Ska snart äta frukost sedan plugga, du då?

2012-11-10 @ 10:16:24
URL: http://elinkristensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0